torsdag den 19. maj 2011

Hæklet smølf - free pattern

Jeg fik for nogle måneder siden en udfordring af en læser hvis børn er vilde med smølferne. "Kan du ikke hækle en smølf - sådan en lidt stor én?" - Jeg er altid frisk på en udfordring og efter markedet er ovre fik jeg igen tid til at sætte mig og finde på.
Smølfen her er ca 30 cm høj og hæklet med nål str 3. Der er brugt knapt 100 g bomulds garn og en hel Ikea-pude som fyld.

vejledning ligger som pdf fil under link i sidebaren 

Send mig en mail - jeg sidder klar ved tastaturet!

Kh Laura

41 kommentarer:

  1. Du er fantastisk, Laura! Tænk hvis mosteren min fik den opskrift i hænderne, så bliver det da en helt enorm smølf, ha ha. (Du ved, hende der hæklede mumien, som blev dobbelt så stor som originalen)

    SvarSlet
  2. :) jeg kan se det for mig. Syntes det skal komme an på en prøve! Vil meget gerne se en Giga smølf

    SvarSlet
  3. Uhhh Laura.. Den opskrift vil jeg gerne have!! elsker smølfer!
    Du styrer:-D

    Hav en dejlig dag..

    Knus Berit

    SvarSlet
  4. Hvor er den dejlig...og takker fordi du vil delel opskriften .. :o)

    SvarSlet
  5. Nøj! Den opskrift vil jeg meget gerne have. Smølfer er seje :)

    SvarSlet
  6. Send den gerne til mig.
    Linker på min blog

    SvarSlet
  7. Fantastisk! Og fedt at du vil dele! En mail er på vej fra mig. :-)

    SvarSlet
  8. Super. Mailen er sendt.. Glæder mig allerede til at gå i gang.. :-)

    SvarSlet
  9. Du er jo det vildeste hækle-geni!! Jeg smølfer dig straks en mail :-)

    SvarSlet
  10. WUAW - vildt lækkert at du deler opskrift med os andre. Jeg vil vildt gerne have en smølf til lillepigen, så der er også en mail på vej fra mig :)

    SvarSlet
  11. Wauw! Den er jo fantastisk! Og min søn vil med garanti elske den! Den vil jeg hellere end gerne have mønstret på ;)

    SvarSlet
  12. Ihh, det mønster kunne jeg godt tænke mig. Vil du sende det til gittebendixen@me.com

    Må jeg kopiere dit billede til min blog, så jeg kan gøre reklame for dig?

    SvarSlet
  13. åå så fin!! jeg har sendt deg en mail:)

    SvarSlet
  14. Laura - du er altså bare GENIAL!!! Du tryller med garn :)

    SvarSlet
  15. Nej hvor er den bare fin! Den vil jeg også gerne prøve at lave! Sender dig fluk en mail!

    SvarSlet
  16. Den er for sej den smølf... og tak fordi du deler mønstret glæder mig allerede til at komme igang :-)

    SvarSlet
  17. Hej!
    Jeg har forsøgt at sende dig en mail - vil gerne have det fine mønster =) Men har intet hørt, så måske mailen er blevet væk hos dig?

    Anyway - hvis du gider, må du meget gerne sende den til mig :)

    SvarSlet
  18. Jeg vil også super-gerne have mønsteret! :-) l.salomonsen(a)jubii.dk

    SvarSlet
  19. ... Ja altså nu fandt jeg det jo så selv i fanen til højre! Takker og bukker, - og håber på at jeg kan blive så sej til at hækle at der kan komme en smølf til verden ;-)

    SvarSlet
  20. Hey Laura, vil bare lige sige, at jeg har linket til din blog, da jeg har færdiggjort en smølf :) Tak for en dejlig opskrift :) Hilsen Heidi Clara

    SvarSlet
  21. Hej Laura.
    Jeg har netop færdiggjort en skøn og superfin smølf efter din opskrift. Vil bare sige tak for en superfin opskrift - nem og let forståelig og med det skønneste resultat. Nu er det bare at vente på at lille nevøen melder sin ankomst.
    Mange hilsner
    Helle

    SvarSlet
  22. Hej...
    jeg er far til en lille pige på 4 som har forelsket sig i din fine smølf.
    er der mulighed for at jeg kan få en opskrift så mig og min datter kan lave en...

    på forhånd tak
    Mvh. Steffen og Jennifer

    min mail: Jeff_AKA_steffen@hotmail.com

    SvarSlet
  23. Hej Jeg synes den er så fantastisk lavet. og den minder så meget om Johnni Reimer sjov da han havde dem med på scenen.. De var godt nok levende. Den er bare så flot. Er det muligt at få opskriften=?

    SvarSlet
  24. ´Hej jeg glemte min mail adresse.anonym 29 juli 2012 19.56 min mail er samojede@nielsen.mail.dk
    hilsen ditte

    SvarSlet
  25. Hej Laura. Flot hjemmeside du har... :o) På Facebook findes en gruppe
    https://www.facebook.com/#!/groups/199208413516041/doc/253510898085792/ hvor vi er mange kreative piger, og du skal være hjertelig velkommen. Samtidig vil jeg høre om det er ok, at jeg linker til din hjemmeside, så de andre piger også kan se hvor god du er.
    Kh. Christina.

    SvarSlet
  26. Hello
    I don't know if you can read or understand English, but I found this on pinterest and would love to have the pattern!
    Thanks,
    Shannon Wright

    SvarSlet
  27. Hvor er deten skøn smølf du har kreeret.

    SvarSlet
  28. Den er simpelthen skøn... Jeg kan ikke hækle, men det kan min mor. Trods voksenalder blir' jeg nødt til at eje ham der, og det samme må min datter. Søde mor - dejlige mormor... Vi har lidt nørkleopgaver til dig. ;)

    SvarSlet
  29. Hej
    Jeg er nybegynder i hæklede dyr, men jeg syntes at din smølf er så yndig
    jeg har en voksen datter som er " besat" af smølferne jeg ville være meget taknemlig for opskriften.
    min mail er Birk_design@hotmail.com
    venlig hilsen Sanne

    SvarSlet
  30. Hej :-)
    Jeg kunne godt tænke mig opskriften. Vil du maile den til mig på lisbethlakmann@gmail.com.
    På forhånd tak
    Lisbeth :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej:-)
      Jeg kunne rigtig godt tænke mig opskriften på den dejlige smølf.
      Er sikker på den vil blive et hit hos mine børnebørn.
      juliawexoe@hotmail.com

      Venlig hilsen Randi

      Slet
  31. Hvor er den bare så fin,jeg vil gerne be om opskriften så den kan komme på min liste med må lave :)
    God dag
    Hilsen Heidi

    Heidifrisk0@gmail.com

    SvarSlet
  32. jeg vil også rigtig gerne have opskriften på denne fantastiske smølf
    lauridsenanne@hotmail.com

    SvarSlet
  33. nu prøver jeg her.. Har sendt flere mails, men intet fået retur..

    Lotterb@hotmail.com :)

    SvarSlet
  34. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  35. Jeg vil også gerne bede om opskriften
    evapoulsen20@hotmail.com
    mvh
    Eva :)

    SvarSlet
  36. Hei
    Har sendt deg en mail

    SvarSlet
  37. Jeg har sendt deg en mail! Min mail adresse er Carine.johine@gmail.com. :)

    SvarSlet
  38. Hvor er den skøn! 1000 tak for, at du deler og så oven i købet gratis. Den glæder jeg mig vildt til, at komme i gang med (^_^)

    SvarSlet